Zanim na stronie Twojego biura uruchomią się jakiekolwiek skrypty / programy typu:
które mogą zbierać i przetwarzać dane o użytkownikach Twojej strony to użytkownik musi na to wyrazić zgodę. Zgoda ta następnie musi zostać zapisana i zarchiwizowana w systemie tak, aby w przyszłości możliwe było wykazanie, że taka zgoda została udzielona np. przed organem kontrolującym. Dodatkowo użytkownik musi mieć na Twojej stronie możliwość cofnięcia zgody lub zmiany zakresu tych zgód.
Obowiązek posiadania menadżera zgód na stronie internetowej wynika z przepisów prawa europejskiego i krajowego. Najistotniejsze z nich to:
Uruchomienie usługi na Państwa stronie WWW wiąże się z koniecznością podpisania "Umowy wdrożenia Consent Managera". Cena za wdrożenie i utrzymanie to 69zł netto miesięcznie lub 749zł netto rocznie. W przypadku wyboru opłaty miesięcznej, umowa podpisywana jest na 12 miesięcy, po upływie pierwszych 12 miesięcy usługa jest nadal kontynuowana przy czym okres wypowiedzenia wynosi jeden miesiąc.
Kliknij przycisk poniżej i zobacz jak działa KSI Consent Manager:
Zobacz jak wygląda Consent Manager
KSI Consent Manager – to przygotowane przez nas oprogramowanie dedykowane do zarządzania zgodami użytkowników głównie w kontekście serwisów turystycznych, które realizujemy. Jest to rozwiązanie self-hosted, co przynosi wiele korzyści m.in. dla bezpieczeństwa, bo gromadzone dane o zgodach nie wychodzą poza serwer klienta. W większości dostępnych na rynku menadżerów, dane są przesyłane nie tylko do partnerów, z którymi chcemy współpracować, ale w pierwszej kolejności do firmy zarządzającej narzędziem do zbierania zgód. KSI także nie pobiera tych informacji z Państwa serwera. Skupiliśmy się na stronach biur podróży, dając możliwość personalizacji wyglądu poprzez zmianę kolorystyki, wstawienie własnych treści, co pozwala na zachowanie spójności z identyfikacją wizualną marki. Co najważniejsze gwarantujemy brak limitów: dla ilości podstron serwisu oraz ilości jego wywołań/odwiedzin.. Narzędzie jest gotowe by wspierać portale turystyczne, z dużą ilością podstron i sporym ruchem.
W ramach usługi, oferujemy kompleksowe wsparcie, począwszy od audytu serwisu, przez instalację, aż po konfigurację oprogramowania. Do dyspozycji klientów oddajemy także panel zarządzania, który umożliwia samodzielną edycję, dodawanie i kasowanie skryptów, które będą się pojawiać na Państwa stronie. Można tam też śledzić zebrane zgody użytkowników, jak i historię ich zmian, co jest kluczowe dla utrzymania zgodności z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji oraz skorzystania z naszego oprogramowania, które ułatwi Państwu sprawną i bezpieczną pracę w zakresie zarządzania zgodami użytkowników na Waszych stronach WWW.
Napisz - oddzwonimy
Consent Managery, znane są również pod nazwą Systemy Zarządzania Zgodami lub narzędzia do zarządzania zgodami użytkownika. Jest techniczne rozwiązanie zwykle w postaci oprogramowania uruchamianego na stronie Internetowej i służy do zbierania, przechowywania i zarządzania zgodami użytkowników dotyczącymi przetwarzania ich danych osobowych. Zgodnie z przepisami, zgody te są wymagane m.in. w Ogólnym Rozporządzeniu o Ochronie Danych (GDPR) w Unii Europejskiej czy California Consumer Privacy Act (CCPA) w Stanach Zjednoczonych.
Oto główne cechy oraz funkcje jakie powinien oferować typowy Consent Manager:
Implementacja Consent Managera na stronie www jest kluczowa w sytuacjach, gdy przetwarzane są duże ilości danych osobowych, zbieramy informacje statystyczne o użytkownikach lub w jakikolwiek sposób ich "profilujemy". Nie spełnienie tych wymogów może wiązać się z wysokimi karami finansowymi. Dodatkowo uczciwość podczas informowania użytkowników o wykorzystywanych przez nas narzędziach buduje zaufanie.
Oczywiście wszystko zależy od szczegółow ale w ogólności jeśli używasz na swoje stronie jakiekolwiek zewnętrzne narzędzia typu:
Google Tag Manager, Google Analytics, Facebook Pixel, Google Ad Sense, różnego rodzaju chaty, narzędzia do remarketingu, komunikatory itd., istnieje spore prawdopodobieństwo, że dane Twoich klientów, przez te podmioty zewnętrzne, przetwarzane są w sposób wymagający uzyskania zgody użytkownika. Dlatego we wszystkich tych sytuacjach warto klientów o zgodę zapytać a dopiero potem uruchomić zewnętrzne narzędzie.