Zarządzanie zgodami cookie - Consent Manager - image

Zarządzanie zgodami cookie - Consent Manager

Consent Manager - nowy wymóg dla stron www

Co to jest Consent Manager i dlaczego lepiej go mieć na swojej stronie?

Zanim na stronie Twojego biura uruchomią się jakiekolwiek skrypty / programy typu:

  • różnego rodzaju chaty i komunikatory z konsultantem,
  • okienka typu callpage - telefony zwrotne,
  • Google Tag Manager,
  • Google Analytics,
  • Facebook Pixel,
  • Google Ad Sense,
  • narzędzia do remarketingu,

które mogą zbierać i przetwarzać dane o użytkownikach Twojej strony to użytkownik musi na to wyrazić zgodę. Zgoda ta następnie musi zostać zapisana i zarchiwizowana w systemie tak, aby w przyszłości możliwe było wykazanie, że taka zgoda została udzielona np. przed organem kontrolującym. Dodatkowo użytkownik musi mieć na Twojej stronie możliwość cofnięcia zgody lub zmiany zakresu tych zgód.

Podstawy prawne

Obowiązek posiadania menadżera zgód na stronie internetowej wynika z przepisów prawa europejskiego i krajowego. Najistotniejsze z nich to:

  • Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych (RODO) w UE,
  • Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną (UODO) w Polsce,
  • Dyrektywa ePrivacy dotycząca prywatności w komunikacji elektronicznej.
  • Wytyczne 05/2020 dotyczące zgody na mocy rozporządzenia 2016/679 Wersja 1.1
  • Podstawowym powodem by wdrożyć na swojej stronie takie narzędzie jest jakakolwiek sytuacja, w której z naszej strony do dowolnych podmiotów zewnętrznych przekazywane są dane osobowe użytkowników. Tutaj niestety brakuje jednoznacznej wykładni prawnej czym takie dane osobowe są. Przykładowo w rozumieniu GIODO już sam adres IP może być traktowany jako dana osobowa. W takim przypadku zainstalowanie dowolnych skryptów pochodzących od zewnętrznych dostawców może podlegać ocenie, że przetwarzają one dane osobowe. Stanowisko GIODO w/s adresu IP: Czy adres IP komputera należy do danych osobowych?.



Self hosted Consent Manager

KSI Consent Manager - dedykowany dla biur podróży

Zalety rozwiązania KSI


  • Nie ma limitu ilości podstron w serwisie.
  • Nie ma limitu ilości wywołań podstron serwisu czy ruchu na Twojej stronie.
  • Gromadzone dane o zgodach pozostają na Twoim serwerze - nie są wysyłane do wykonawcy Consent managera.
  • Narzędzie nie powoduje spadku wydajności serwisu WWW, np. w testach https://pagespeed.web.dev/.
  • Możliwość dostosowania kolorystyki do strony WWW.


Cena i zasady wdrożenia świadczenia usługi

Uruchomienie usługi na Państwa stronie WWW wiąże się z koniecznością podpisania "Umowy wdrożenia Consent Managera". Cena za wdrożenie i utrzymanie to 69zł netto miesięcznie lub 749zł netto rocznie. W przypadku wyboru opłaty miesięcznej, umowa podpisywana jest na 12 miesięcy, po upływie pierwszych 12 miesięcy usługa jest nadal kontynuowana przy czym okres wypowiedzenia wynosi jeden miesiąc.

Co obejmuje opłata miesięczna / roczna


  • Wdrożenie i instalacja na stronie w ramach abonamentu tylko dla klientów KSI. Dla pozostałych klientów - opłata instalacyjna wymaga przygotowania indywidualnej wyceny.
  • Dostosowanie zainstalowanych już na stronie WWW skryptów tak, by pracowały z nowym Consent Managerem.
  • Dodanie przycisku umożliwiającego użytkownikom strony modyfikowanie stanu swoich zgód.
  • Przygotowanie danych do panelu zarządzającego.
  • Wykasowanie kodu starego pola informacyjnego Cookie.
  • Aktualizacje narzędzia w okresie opłacania abonamentu o ile zmiany będą wymagane.
  • Dostęp do panelu zarządzania skryptami na stronie WWW.
  • Dostęp do panelu umożliwiającego przeglądanie rejestru wyrażonych zgód i odmów przetwarzania danych pochodzących z Państwa strony WWW.
  • Wsparcie techniczne zgodnie z regulaminem: regulamin.

Kliknij przycisk poniżej i zobacz jak działa KSI Consent Manager:

Zobacz jak wygląda Consent Manager

KSI Consent Manager – to przygotowane przez nas oprogramowanie dedykowane do zarządzania zgodami użytkowników głównie w kontekście serwisów turystycznych, które realizujemy. Jest to rozwiązanie self-hosted, co przynosi wiele korzyści m.in. dla bezpieczeństwa, bo gromadzone dane o zgodach nie wychodzą poza serwer klienta. W większości dostępnych na rynku menadżerów, dane są przesyłane nie tylko do partnerów, z którymi chcemy współpracować, ale w pierwszej kolejności do firmy zarządzającej narzędziem do zbierania zgód. KSI także nie pobiera tych informacji z Państwa serwera. Skupiliśmy się na stronach biur podróży, dając możliwość personalizacji wyglądu poprzez zmianę kolorystyki, wstawienie własnych treści, co pozwala na zachowanie spójności z identyfikacją wizualną marki. Co najważniejsze gwarantujemy brak limitów: dla ilości podstron serwisu oraz ilości jego wywołań/odwiedzin.. Narzędzie jest gotowe by wspierać portale turystyczne, z dużą ilością podstron i sporym ruchem.

W ramach usługi, oferujemy kompleksowe wsparcie, począwszy od audytu serwisu, przez instalację, aż po konfigurację oprogramowania. Do dyspozycji klientów oddajemy także panel zarządzania, który umożliwia samodzielną edycję, dodawanie i kasowanie skryptów, które będą się pojawiać na Państwa stronie. Można tam też śledzić zebrane zgody użytkowników, jak i historię ich zmian, co jest kluczowe dla utrzymania zgodności z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.

Zamów wdrożenie

W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji oraz skorzystania z naszego oprogramowania, które ułatwi Państwu sprawną i bezpieczną pracę w zakresie zarządzania zgodami użytkowników na Waszych stronach WWW.

Napisz - oddzwonimy



Consent Manager dla biur podróży.

Jakie inne funkcje spełniają Consent Managery?

Consent Managery, znane są również pod nazwą Systemy Zarządzania Zgodami lub narzędzia do zarządzania zgodami użytkownika. Jest techniczne rozwiązanie zwykle w postaci oprogramowania uruchamianego na stronie Internetowej i służy do zbierania, przechowywania i zarządzania zgodami użytkowników dotyczącymi przetwarzania ich danych osobowych. Zgodnie z przepisami, zgody te są wymagane m.in. w Ogólnym Rozporządzeniu o Ochronie Danych (GDPR) w Unii Europejskiej czy California Consumer Privacy Act (CCPA) w Stanach Zjednoczonych.

Oto główne cechy oraz funkcje jakie powinien oferować typowy Consent Manager:

  1. Transparentność i dostępność – Consent Manager zapewnia użytkownikom informacje o tym, jakie dane są zbierane, w jakim celu, przez kogo i na jakich zasadach. Umożliwia on również użytkownikom łatwe udzielanie oraz wycofywanie zgody w dowolnym momencie.
  2. Dostosowanie do przepisów – Consent Manager umożliwia dostosowanie procesu zbierania zgód do obowiązującego prawa w różnych jurysdykcjach, w tym do regulacji dotyczących cookies czy śledzenia w sieci.
  3. Automatyzacja i integracja – Narzędzie może być łatwo zintegrowane z innymi systemami zarządzania treścią, platformami e-commerce czy aplikacjami mobilnymi, automatyzując procesy związane z zgodami.
  4. Przechowywanie i zarządzanie zgodami – Consent Manager przechowuje dane o udzielonych lub cofniętych zgodach, tak aby można było to śledzić i udokumentować.
  5. Personalizacja – Użytkownicy mogą dostosowywać swoje preferencje odnośnie zbierania danych, wyrażając zgodę na przetwarzanie jednych danych, podczas gdy inne mogą być wykluczone.
  6. Wielojęzyczność – Narzędzie powinno zapewnić wsparcie dla wielu języków, co jest kluczowe dla podmiotów prowadzących działalność na skalę międzynarodową.
  7. Audyt i raportowanie - Consent Manager pozwala na tworzenie raportów i prowadzenie audytów zgód, co może być pomocne w przypadku kontroli przez organy ochrony danych.

Implementacja Consent Managera na stronie www jest kluczowa w sytuacjach, gdy przetwarzane są duże ilości danych osobowych, zbieramy informacje statystyczne o użytkownikach lub w jakikolwiek sposób ich "profilujemy". Nie spełnienie tych wymogów może wiązać się z wysokimi karami finansowymi. Dodatkowo uczciwość podczas informowania użytkowników o wykorzystywanych przez nas narzędziach buduje zaufanie.

Oczywiście wszystko zależy od szczegółow ale w ogólności jeśli używasz na swoje stronie jakiekolwiek zewnętrzne narzędzia typu: Google Tag Manager, Google Analytics, Facebook Pixel, Google Ad Sense, różnego rodzaju chaty, narzędzia do remarketingu, komunikatory itd., istnieje spore prawdopodobieństwo, że dane Twoich klientów, przez te podmioty zewnętrzne, przetwarzane są w sposób wymagający uzyskania zgody użytkownika. Dlatego we wszystkich tych sytuacjach warto klientów o zgodę zapytać a dopiero potem uruchomić zewnętrzne narzędzie.



Consent Manager podstawy prawne.