Jaki system rezerwacyjny dla biura podróży? - viaboo.com

Jaki system rezerwacyjny dla biura podróży?

Co to jest CRM i system rezerwacyjny dla biura podróży?

Systemy rezerwacyjne podobnie jak strony WWW dzielą się na systemy dla organizatorów oraz na systemy dla agentów turystycznych. Generalne założenia w obu przypadkach są bardzo podobne. Jedne jak i drugie mają pomagać pracownikom w zadaniach związanych z obsługą rezerwacji i klientów. Różnice pomiędzy tymi systemami wynikają jednak z tego, że sprcyfika pracy agentów różni się od pracy organizatorów.

System rezerwacyjny dla agentów

Zadania stawiane temu typowi systemu są mniej złożone niż w przypadku systemów dla organizatorów i mają następujące funkcje:

  • Zarządzanie bazą klientów w tym szybka wyszukiwarka do wyszukiwania klientów i powiązanych z nim rezerwacji.
  • Zarządzanie bazą rezerwacji, szybkie wyszukiwanie po kliencie, po kierunku, weryfikacja płatności, możliwość rejestracji wpłat itp...
  • Moduł przypomnień o dopłacie, o wylocie.
  • Automatyzacja procesu rozliczania prowizji z organizatorem.
  • Wystawianie faktur prowizyjnych pojedynczych i zbiorczych.
  • Zarządzanie przelewami przychodzącymi i wychodzącymi.
  • Tworzenie raportów i statystyk sprzedaży.
  • Kontrola pracowników, rozliczanie prowizji dla pracowników.
  • Współpraca z rejestrami kasowymi i wpłat bezotówkowych.
  • Możliwość wysyłania newsletter.
  • Współpraca ze stroną WWW - rejestraca zapytań i rezerwacji.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz pod adresem: Systemy rezerwacyjne dla agentów.

System rezerwacyjny dla organizatorów

W przypadku organizatorów turystyki lista zadań, które musi realizować system rezerwacyjny jest dużo większa niż w przypadku systemów agencyjnych. Podstawowe funkje tego typu systemów to:

  • Zarządzanie bazą klientów w tym szybka wyszukiwarka do wyszukiwania klientów i powiązanych z nim rezerwacji.
  • Zarządzanie bazą rezerwacji, szybkie wyszukiwanie po kliencie, po kierunku, weryfikacja płatności, możliwość rejestracji wpłat itp...
  • Moduł przypomnień o dopłacie, o wylocie, okonieczności wpłaty zaliczki, o zmianie terminiu wyjazdu itp...
  • Obsługa płatności online.
  • Wystawianie faktur dla klientów w tym: marże, zaliczki itp.
  • Obsługa prowizji współpracujących z biurem agentów.
  • Tworzenie raportów i statystyk sprzedaży.
  • Kontrola pracowników, rozliczanie prowizji dla pracowników.
  • Współpraca z rejestrami kasowymi i wpłat bezotówkowych.
  • Drukowanie umów, voucherów, list pasażerów, list usług dodatkowych itd.
  • Współpraca ze stroną WWW - obsługa rezerwacji online.
  • Kontrola dostępności miejsc.
  • Przygotowanie dokumentacji dla kierowców i pilotów.
  • Rozliczanie kosztów imprezy, raporty do rozliczania VAT marży.
  • Elastyczność modelowania rezerwacji i jej składników.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz pod adresem: Systemy rezerwacyjne dla organizatorów.